Портфоліо
Богуславець Олена Віталіївна - учитель російської мови та зарубіжної
літератури, української мови та літератури Роменської загальноосвітньої школи
І-ІІІ ступенів №5 Роменської міської ради Сумської області
Народилася 2 березня 1987 року.
Освіта вища, закінчила Глухівський державний педагогічний
університет імені Олександра Довженка у 2009 році.
Педагогічний стаж – 10 років.
У закладі працює з 2009 року.
Опис педагогічної ідеї
Проблема «Інноваційні технології навчання у розвитку творчих здібностей
учнів на уроках зарубіжної літератури»
У книзі «Сто порад учителю» В.Сухомлинський
писав: «Немає абстрактного учня. Мистецтво й майстерність навчання і виховання
полягає в тому, щоб розкривати сили й можливості кожної дитини, дати їй радість
успіху в розумовій праці..». На мою думку,
завдання вчителя - у використанні інтерактивних технологій, які найбільш повно
забезпечують комфортні, безконфліктні й сприятливі умови розвитку учнів,
всебічно реалізують їх природний потенціал, виховують особистість, здатну до
самоосвіти, саморозвитку, самовдосконалення.
Для активізації творчої
роботи використовую різні типи нестандартних уроків, а саме:
Ø урок-концерт (вірші про кохання, різні пори року в російській
поезії);
Ø майстерня створення листа («Маленький принц», до Маленького Принца);
Ø урок-панорама (діалог з часом і простором: епоха Античності,
Просвітництво);
Ø урок творчого читання («Снігова королева» Г.Х.Андерсена);
Ø урок-презентація твору (В.Скот «Айвенго», М.Гоголь «Тарас
Бульба»);
Ø ток-шоу (ігри за аналогією до телевізійних передач («Розумники і
розумниці»)
Ø урок-казка (Г.Х.Андерсен «Снігова королева», казки О.Вайльда);
Ø урок захисту проектів (підготовка інформації про В.Вітмена:
«Компакт-біографія В.Вітмена», «Соціальний портрет поета», «Мистецький портрет
поета»).
Велику увагу приділяю
початковому етапу уроку, щоб налаштувати учнів на сприйняття теми. Для цього використовую
музичні вітання, міні-інтрев’ю, психологічні настанови, легенди, притчі,
поезії, афірмації, рефреймінги, аутотренінги, плейкасти.Ось аутотренінг у 5-6
класах:
Скажіть, чи можна побудувати будинок без даху, а дах без будинку?
Уявіть, що ви будинок, а я дах. Отже, без вас я не можу існувати, а ви без
мене. Тому ми повинні працювати разом, щоб досягнути своєї мети.
У своїй практиці значну
увагу приділяю афірмації. Ці короткі позитивні висловлювання при багаторазовому
повторенні закріплюють певний образ або якусь установку в підсвідмості людини.
Наприклад: Я
пізнаю істину!Я все зможу!
Я вважаю, що прийом
«Рефреймінг» дозволяє поглянути на ситуацію з іншого боку, під іншим кутом
зору. Можна побачити позитивне навіть у найнесприятливішій ситуації. Наприклад,
у 6 класі, вивчаючи «Різдвяну пісню в прозі», аналізуючи образ Фреда, спонукаю учнів до думки, що навіть
негативний персонаж здатний на гарні вчинки (незважаючи на цинізм і грубість
дядька, кожен рік запрошував його на святкування Різдва і бажав йому щастя і
здоров’я. А син Кретчитів – Тім, будучи хворим,умів радіти життю, цінувати свою
родину і любити людей).
У своїй роботі на етапі
актуалізації опорних знань використовую такі методи:
Ø кластер(«А. П. Чехов», «Види мистецтва»);
Ø плейкаст(святкування Різдва в Великій Британії і Україні);
Ø мікрофон( «Таємниця усмішки Мони Лізи полягає у…» );
Ø мозковий штурм ( «Часто до терміну «Середньовіччя» додають епітет
«темне». Чи доречний тут цей епітет?»);
Ø метод «Прес» (О. Генрі стверджував: «Треба прагнути бути людиною,
незважаючи на всю жорстокість навколишнього світу, і це можливо». Діти, чи
погоджуєтесь ви з думкою американського письменника?);
Ø пароль (Ч. Діккенс «Різдвяна пісня у прозі», різдвяне оповідання,
переродження героя, родина, милосердя, людяність, щастя.)
Ø «пошук причин» (назвіть причини того, що спонукало Скруджа змінитися.)
На уроках перевірки рівня
компетентності школярів застосовую прийом «Порушена послідовність» або
«Блайднес», які спонукають учнів до логічного мислення, розвивають зв’язне
мовлення.
У своїй практиці на
заключному етапі уроку дуже часто звертаюся до методу «Незакінчених речень»,
який дає можливість учням висловлювати власні ідеї, порівнюючи їх з іншими.
Кожен учасник повинен починати свій виступ із запропонованої формули.
Наприклад:«Різдвяна пісня у прозі змусила мене задуматися над …», «Збагачення і жадібність не
приносить щастя тому, що …»
Уже зовсім звичним став
прийом «Сенкан». Діти 5 класу із задоволенням працюють над створенням їх як
вдома, так і на уроках(Малян. Бідний, добрий.Малює, допомагає, втілює.Бореться за
справедливість.Художник).
У своїй практиці впроваджую
метод розвитку творчої діяльності учнів «Скрапбук». Наприклад, сторінки такого
«альбому» вчимося оформлювати в п’ятому класі при вивченні творчості
Г.К.Андерсена: перша група виготовляє сторінку про особистість Андерсена, друга
– про його твори, третя – про героїв казкаря, четверта – створює постер про
казку «Соловей».
Для усвідомлення вивченого або активізації навчальної
діяльностівикористовуюкороткі відеоролики – буктрейлери. Учні старших класів створюють
плейкасти– інтерактивні листівки, які є оригінальним способом виразити себе,
поділитися своїми думками і настроєм. Ці маленькі шедеври поєднують слова,
картинку й музику.
Продуктивними на своїх
уроках вважаю ще такі творчі завдання:нагородити епітетами героїв літературного
твору;скласти фанфік за мотивами твору;створитианкету літературного героя, письменника;написатилист до героя,
автора;скласти кіносценарій за мотивами літературного твору.
Ніколи не забуваю, що в дитини є задатки і їх
потрібно побачити, зрозуміти, розвинути. Кожна дитина особлива, по-своєму
неповторна й обдарована. Звернення вчителя до її найкращих почуттів обов’язково
матиме успіх і знайде відгук у дитячих серцях.
Немає коментарів:
Дописати коментар