Портфоліо

 Портфоліо
Богуславець Олена Віталіївна  - учитель російської мови та зарубіжної літератури, української мови та літератури Роменської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №5 Роменської міської ради Сумської області
Народилася 2 березня 1987 року.
Освіта вища, закінчила Глухівський державний педагогічний університет імені Олександра Довженка у 2009 році.
Педагогічний стаж – 10 років.
У закладі працює з 2009 року.
Опис педагогічної ідеї
Проблема «Інноваційні технології навчання у розвитку творчих здібностей учнів на уроках зарубіжної літератури»
У книзі «Сто порад учителю» В.Сухомлинський писав: «Немає абстрактного учня. Мистецтво й майстерність навчання і виховання полягає в тому, щоб розкривати сили й можливості кожної дитини, дати їй радість успіху в розумовій праці..».  На мою думку, завдання вчителя - у використанні інтерактивних технологій, які найбільш повно забезпечують комфортні, безконфліктні й сприятливі умови розвитку учнів, всебічно реалізують їх природний потенціал, виховують особистість, здатну до самоосвіти, саморозвитку, самовдосконалення.
Для активізації творчої роботи використовую різні типи нестандартних уроків, а саме:
Ø урок-концерт (вірші про кохання, різні пори року в російській поезії);
Ø майстерня створення листа («Маленький принц», до Маленького Принца);
Ø урок-панорама (діалог з часом і простором: епоха Античності, Просвітництво);
Ø  урок творчого читання («Снігова королева» Г.Х.Андерсена);
Ø урок-презентація твору (В.Скот «Айвенго», М.Гоголь «Тарас Бульба»);
Ø ток-шоу (ігри за аналогією до телевізійних передач («Розумники і розумниці»)
Ø урок-казка (Г.Х.Андерсен «Снігова королева», казки О.Вайльда);
Ø  урок захисту проектів (підготовка інформації про В.Вітмена: «Компакт-біографія В.Вітмена», «Соціальний портрет поета», «Мистецький портрет поета»).
Велику увагу приділяю початковому етапу уроку, щоб налаштувати учнів на сприйняття теми. Для цього використовую музичні вітання, міні-інтрев’ю, психологічні настанови, легенди, притчі, поезії, афірмації, рефреймінги, аутотренінги, плейкасти.Ось аутотренінг у 5-6 класах:
Скажіть, чи можна побудувати будинок без даху, а дах без будинку? Уявіть, що ви будинок, а я дах. Отже, без вас я не можу існувати, а ви без мене. Тому ми повинні працювати разом, щоб досягнути своєї мети.
У своїй практиці значну увагу приділяю афірмації. Ці короткі позитивні висловлювання при багаторазовому повторенні закріплюють певний образ або якусь установку в підсвідмості людини. Наприклад: Я пізнаю істину!Я все зможу!
Я вважаю, що прийом «Рефреймінг» дозволяє поглянути на ситуацію з іншого боку, під іншим кутом зору. Можна побачити позитивне навіть у найнесприятливішій ситуації. Наприклад, у 6 класі, вивчаючи «Різдвяну пісню в прозі», аналізуючи образ  Фреда, спонукаю учнів до думки, що навіть негативний персонаж здатний на гарні вчинки (незважаючи на цинізм і грубість дядька, кожен рік запрошував його на святкування Різдва і бажав йому щастя і здоров’я. А син Кретчитів – Тім, будучи хворим,умів радіти життю, цінувати свою родину і любити людей).
У своїй роботі на етапі актуалізації опорних знань використовую такі методи:
Ø кластер(«А. П. Чехов», «Види мистецтва»);
Ø плейкаст(святкування Різдва в Великій Британії і Україні);
Ø мікрофон( «Таємниця усмішки Мони Лізи полягає у…» );
Ø мозковий штурм ( «Часто до терміну «Середньовіччя» додають епітет «темне». Чи доречний тут цей епітет?»);
Ø метод «Прес» (О. Генрі стверджував: «Треба прагнути бути людиною, незважаючи на всю жорстокість навколишнього світу, і це можливо». Діти, чи погоджуєтесь ви з думкою американського письменника?);
Ø пароль (Ч. Діккенс «Різдвяна пісня у прозі», різдвяне оповідання, переродження героя, родина, милосердя, людяність, щастя.)
Ø «пошук причин» (назвіть причини того, що спонукало Скруджа змінитися.)
На уроках перевірки рівня компетентності школярів застосовую прийом «Порушена послідовність» або «Блайднес», які спонукають учнів до логічного мислення, розвивають зв’язне мовлення.
У своїй практиці на заключному етапі уроку дуже часто звертаюся до методу «Незакінчених речень», який дає можливість учням висловлювати власні ідеї, порівнюючи їх з іншими. Кожен учасник повинен починати свій виступ із запропонованої формули. Наприклад:«Різдвяна пісня у прозі змусила мене задуматися над …», «Збагачення і жадібність не приносить щастя тому, що …»
Уже зовсім звичним став прийом «Сенкан». Діти 5 класу із задоволенням працюють над створенням їх як вдома, так і на уроках(Малян. Бідний, добрий.Малює, допомагає, втілює.Бореться за справедливість.Художник).
У своїй практиці впроваджую метод розвитку творчої діяльності учнів «Скрапбук». Наприклад, сторінки такого «альбому» вчимося оформлювати в п’ятому класі при вивченні творчості Г.К.Андерсена: перша група виготовляє сторінку про особистість Андерсена, друга – про його твори, третя – про героїв казкаря, четверта – створює постер про казку «Соловей».
Для усвідомлення вивченого або активізації навчальної діяльностівикористовуюкороткі відеоролики – буктрейлери. Учні старших класів створюють плейкасти– інтерактивні листівки, які є оригінальним способом виразити себе, поділитися своїми думками і настроєм. Ці маленькі шедеври поєднують слова, картинку й  музику.
Продуктивними на своїх уроках вважаю ще такі творчі завдання:нагородити епітетами героїв літературного твору;скласти фанфік за мотивами твору;створитианкету літературного героя, письменника;написатилист до героя, автора;скласти кіносценарій за мотивами літературного твору.
Ніколи не забуваю, що в дитини є задатки і їх потрібно побачити, зрозуміти, розвинути. Кожна дитина особлива, по-своєму неповторна й обдарована. Звернення вчителя до її найкращих почуттів обов’язково матиме успіх і знайде відгук у дитячих серцях.

Немає коментарів:

Дописати коментар